January 25, 2011

Words, Do They Suck?

Hari ni hari ketiga aku ponteng kelas. Well, not all of them, but everyday, mesti akan ada satu kelas yang ter-tuang dengan tak sengaja. Alasan biasa, tido dan bangun lambat. Mana taknya, buat keje sampai pukul 3 pagi, atas moto sejuk-sejuk macam nak terlena dah, tahan-tahankan jugak. Sekali dah sampai rumah, ngadap Wallbase, LYN, 4chan sampai pukul 5 pagi. Bagus sangat la tuh -_-

Anyway, midterm break dah nak dekat. Budak-budak IS, cam buah hati aku memang sekarang tengah bertungkus lumus la, siapkan projek, assignment, pastu exam lagi, bla bla bla blast. Dan aku? Masih me-relakskan diri di rumah, macam tade pape yang akan berlaku lepas midterm break ni. Haa, time tuh, aku pulak yang menonggeng tak tentu pasal sana sini, uni10sion yo.

Baru aku perasan, post aku makin lama makin merapu. Mungkin rapuan yang tak berapa kaw, but still, post-post aku takde tajuk sebenar. Tajuk pun just rapu-rapu jugak. Phail betul. So kali ni, aku nak fokuskan pada satu tajuk dulu. Bahasa forum.

Apa forum nih? Ala, da kenal da bahasa forum. Bla bla bla. Ye, aku tau korang kenal. Tapi aku nak jugak bagitau. Since aku banyak melekat kat /k, which means Kopitiam section in Lowyat.Net forum, macam-macam bahasa yang aku dah dengar. Err, baca. Basically, sume just everyday words, tapi dah diubah jadi entah hape-hape. So mana-mana n0obis kat luar tu yang tak paham lagi, meh aku tolong sikit mana yang boleh. So those words are as below.

inb4
Apa inb4 nih? ni untuk menunjukkan yang korang ni ada super power telepathic entah hape-hape. Keje yang sesuai, fortune-teller. Sebab korang dah boleh agak apa yang akan direply user lain kat satu-satu thread ni. Contoh.


langsi46 : i need some help with my itchy-bitchy back neck mang. someone can lend me a hand?
bakemono : inb4 board message
*Board Message* thread had been close.

kolos
Ni just standard word je sebenarnya. Maksud dia close, widely used bila thread baru yang ada tu rasa-rasanya useless or a total phail to the max. Nanti karang agak-agak mod yang baca pun rasa thread tu damn fail, dia pun secara diktatorinya close thread tu tanpa sebarang notis. Padan muka TS. Contoh.


korek32 : can i garu my ketiak?
nigg : /kolos tered (thread)
b43 : kolos
rafiq8 : kolos thread
*Board Message*

belok kiri / 14th floor
Yang ni, akan membuatkan korang butthurt kadang-kadang bila jadi TS, dan tak habis-habis duk kena spam. Makna dia lebih kurang sama dengan ayat "Pegi mati" coz i haz sad, i haz dissapoint, my son. You've failed, exceeds the limit, over to the max up until the next galaxy mang. Korang dah fail sangat dah ni, thread dah la entah pape, got kena kitai lagi coz got faceproblem, memang jahanam la. Contoh

asd34 : i haz sad. my gf runs away coz i told her i'm 2"
nigg : belok
b43 : kiri
dabfva : pegi
jerksa : mati
192 : 14th floor :D

Err, panjang sangat la pulak aku rasa kalau nak explen seketul-seketul camni. So ni list other words yang ada.

butthurt : marah, mad, similar stuff
2" : for men. your d*** is 2", so small yo.
ayam : I am
vahkahsyun : vacation, since korang kene banned
siham : tiram, lebih kurang ni la. tapi main point bukan tiram tu, but rupa dia. haha, google cepat.
dupe : duplicate. kena band, buat akaun baru, sementara tunggu yang lama kena unbanned.
mang : man.
sauce/sos : source. contoh .gif image yang super nice, mesti ada video dia kat memana. so link pada video tu yang akan dituntut, mana tau lagi panjang cerita dia.
faceproblem : muka pecah. or muka yang buruk teramat. takde la kot sampai buruk gila, but not hensem either.
liao : tambahan je, macam slang.


So, ini jelah kot yang aku ingat. Later ada lagi, inform kayh. Ada silap pun tolong bagitau :)
 

No comments: