April 28, 2010

Bang, Kat 7e Ni Boleh Download Muvi Tak?

"Apa yang kau tahu~~~~
Apa yang kau tahu~~~~~~"

Tiba-tiba aku teringat balik bait-bait lirik korus lagu nasyid kumpulan Rabbani ni. Sedap, dan antara kumpulan @ artis nasyid yang paling aku suka selain Raihan, Hijjaz, In-Team, dan Maher Zain. Aaa, aku layan nasyid ke? Kalau ayep baca ni, maybe dia kurang sikit pelik pesal aku suka nasyid, sebab selalunya aku layan lagu-lagu yang keras-keras, hardcore and full of screaming type of music, macam band-band Cassandra, Caladrius, Black Territory, The Padangs, Sweet As Revenge, Her Silent Wish, Daarchlea, Tragic Of Hermia, Kiss The Fallen, Kids On The Move, dan entah hape-hape band lagi. Tapi kalau orang lain yang kenal aku hanya dari apa yang dia nampak aku buat apa hari-hari maybe dia pelik gila. Yela, bak kata Adnan, "Dalam hati ada taman wak..."

Bukan apa, aku just terpikir, apa yang aku tahu sangat pasal idup ni? Umur pun baru nak masuk 20, tak tua mana pun. Orang kata kalau tapai tu, belum cukup peram lagi. Bau pun baru nak naik. (mak aku belajar buat tapai sebenarnya. Berkulat-kulat aku tengok). Tengok balik masa-masa silam, masa-masa aku beringus meleleh-leleh sampai ke pipi time skola menengah dulu, rasa macam bodo gila bila aku penah cakap yang idup ni membosankan. What The Fishy! Aku pun still lagi melayan myspace, so ada la dalam tu aku tengok status-status update udang-udang kering yang baru nak up, post macam-macam. Antara berikut merupakan sebahagian status yang aga tragis dan sadis:

"knp la idup aq sial gle weyh? aku bnci la idup cmni!"
"ap slh aq? sukati aq la idop aq cmnew! yg kowg sebok pesal!"
"_______________"(isikan tempat kosong dengan bacaan-bacaan tragis yang pernah anda baca)

Hidup ni bukan pendek, bukan macam dota tu, korang idup-idup dah memang besar, terus bantai creep, farm je keje. pastu bunuh orang, menang. Or macam game GTA Vice City atau GTA IV, korang idup, boleh buat jenayah, kena tembak ngan polis sekali baru kurang bape je nyawa. Tak caya? Masakan boleh budak 15 tahun yang mati kena tembak polis tu boleh mati, even baru kena tembak sikit. Dan cuba bayangkan pulak kalau budak tu before dia mati, dia dah pikir siang harinya yang idup dia membosankan, baik tak payah hidup. Kan rugi. Tapi biasa la, masalah dengan manusia tu macam bayi baru lahir dengan uri. Ada sejak dari lahir. Bezanya, uri tu boleh ditanam. Kalau masalah pun boleh ditanam macam uri, rasanya tak cukup-cukup tanah da kat dunia ni nak buat tanam masalah, bukti betapa banyaknya masalah dalam dunia ni. So macam orang mat saleh kata, Live Your Life, dan bukannya Kill Your Life.


Topik seterusnya. Semalam hari pertama aku kerja kat 7e....dan juga hari terakhir.... Aku loser? Alhamdulillah. Terima kasih untuk pujian tu. Memang la aku ada rasa segan bila aku tanya pendapat kat Ayu, kat Daus dan sape-sape ntah lagi pasal benda ni, sebab kalau diorang, diorang teruskan jugak keje. Tapi bagi aku, masalah yang aku hadapi semalam dah cukup untuk buat semangat aku untuk keje yang baru nak naik tu ilang terus. Aku ni lembik, lemah semangat? Tak kot. Kenal aku betul-betul dulu, baru judge. So selamat tinggal untuk Emilia, dan Faris, serta manager yang amik aku keje tu. Nak kata keje susah, takde pun. Tapi entah la, rasa macam nanti kalau aku keje pulun 2 bulan ni, then terus masuk U balik, cam tak best pulak. Tak puas duduk rumah. Dengan nak settle cari rumah sewa lagi, lesen aku lagi. So ada gak la alasan aku. 
                                       Tapi rasanya kalau 7e tu camni, mampus aku tak mintak pun kerja situ.



No comments: