April 23, 2010

Cinta Itu Buta Huruf, Ye Ke?

Jam menunjukkan pukul 9.32 pagi. Aku sepatutnya pergi ke pusat latihan memandu untuk menyelesaikan latihan 8 jam menunggang motosikal aku, tapi malangnya....

"Nombor file?", tanya akak cun kat kaunter E.
"Err, PP4962", aku membalas dengan penuh sopan dan santun.
"Eh, awak tak booking lagi ea?"
"Saya tak call lagi, kak.", aku menjawab tanpa mengikut kehendak soalan.
"Pukul 9 punya session da penuh. Awak amik pukul 11 ye."
"Aaa, boleh la tu."


Dan kesini la aku peginya. Balik rumah, bukak laptop, on speaker, dan memekak di rumah sepuas hati aku memandangkan mak aku takde kat umah. Beliau pergi ke sekolah kebangsaan bagi menyokong perjuangan adik aku kat padang sekolah. Berjuang guna guni, sudu, bola ping pong, span, baldi. Haha, sukaneka je kot. Aku pun dulu jaguh sukan tu jugak. Nak masuk olahraga, lari berpagar jela kot, tu pun 1st runner up. Ceh.


Sejak dari kelmarin, aku baca paper metro, sebuk crite pasal penunggang-penunggang motosikal berserban yang dipertikaikan. Ate, yang bawak kene saman, kome yang bonceng tak kena pulak. Dan ke mahkamah la memasing menuntut hak dan pembelaan ke atas tuan punya diri. ( Merepek lagi ayat-ayat aku. takpe, teruskan.) Ala, pakai serban je pun. Tu belum pakai helmet tembikai, durian mahupun topi UTAMAKAN KESELAMATAN kontraktor macam pakcik-pakcik dan makcik-makcik polis Uniten yang penuh bergaya tu. 


Semalam jugak, aku terbukak balik diari lama aku yang tercoret di dalamnya ceritera-ceritera cinta diantara aku dengan si dia. "Ceh, punya la jiwang aku dulu," kata hati aku. Mana taknya, setiap kali entry baru nak abes, aku mula cerita pasal betapa sayangnya aku pada MIra, ops.. Betapa aku cinta, rindu taik kucingnya aku pada dia. Moga-moga hubungan kitorang dititik noktahkan dengan status berkahwin. Namun semua tu hanya satu lagi sesi merepek yang aku lalui dalam hidup aku. Haha, macam sarung nangka. Pastu aku try recount balik berapa banyak hubungan yang penah aku ada lepas putus dengan dia. Semua sekali 17 hubungan ye kak. Ada nak order apa-apa lagi? Oh, akak nak nama-nama yang bertuah dapat aku?
1. Mira
2. Zety
3. Awin (kejap je)

4. Kina
5. Linda
6. Imah
7. Syikin
8. Zati
9-17. Ni semua macam nak kapel, tapi tak kapal. Tak perlu la kot aku bagitau.


Sebagai penutup kata, Ko Ni Memang Jahanam, Am. ( saya tak panas. saya tak tahan panas. sejuk tak pela, boleh pakai selimut.)


Sekian. Oh, aku bukan player. Dah takde rezeki, nak buat camne. (Tapi ada jugak yang aku sendiri cari pasal. Padan muka aku.)

No comments: