May 16, 2010

Ah, Kau Ni Kenapa?

Dari minggu lepas, aku tak update-update pun blog ni. Rasa malas, kurang mengikut mood serta bermacam-macam masalah menimpa, tapi alhamdulillah, semuanya da disettlekan satu persatu, sikit demi sedikit. Kat fb pun, wallpost aku hanya sepatah dua perkataan. Cukup la kan? Panjang-panjang buek po, bukan ada orang kisah pun :)

Hujung minggu lepas, aku buat kerja sambilan dengan bapak aku, kat rumah baru kitorang, Tanjung Karang. Tapi picta-picta takde pun yang dapat aku ambik, sibuk sangat mengacau simen. Ayah aku pulak sibuk menampal marmar kat lantai. Lepas 4 jam buat kerja, masing-masing mengaduh pasal kulit tangan mengelupas sebab lama sangat kena simen. Balik rumah 3 hari kemudian, mak dengan adik perempuan aku pulak komen, kata aku dah gelap macam mat-mat indonesia kerja buruh binaan. Terbaik betul.

Sampai sini jela kot. Rasa tak bermaya sangat sebenarnya nak memerah otak nak cari idea-idea menulis. Letih buat kerja semalam pun tak hilang lagi. Take care.

p/s : jangan pikir sangat pasal masalah, am. sume orang ada masalah. biar je benda ni flow, konfem senyuman boleh terukir lagi kat muka ko yang sejak kebelakangan ni masam macam ayam berak cirit.

No comments: