January 18, 2010

Jom Uniten PC Fair kejap lagi.....

SELASA, 19 Jan - Pagi ni, bangun je dari tido, indah betul suasana kat luar tingkap. Rumah kitorang yang berada di tingkat 10 memberikan kami satu pandangan yang indah nun jauh meliputi seluruh pelusuk bangi setiap pagi. Tapi suasana pagi ni paling best. Suasana "tak pergi kelas". Hujan rintik-rintik yang agak lebat, dengan pemandangan yang penuh dilitupi dengan kabus memutih bak awan di langit, fuh, sedapnya tido time macam ni. Aku menarik selimut kembali, jam di handphone dah pukul 8:50, lagi 10 minit sebelum kelas lecturer tercinta aku, Ms Yanti Erana. ops. Tapi hujan la pulak, so burn jela. Pergi tanya daus kat bilik depan, dia pun tengah terbongkang macam kapal selam berlabuh kat bengkel kapal. hurm. Aku pun tarik balik selimut, peluk bantal besar kesayangan aku, terlena semula lepas balas 2-3 mesej dari sape-sape ntah. 

Wah, da pukul 9:50. Adoi, nak pegi ke tak kelas Mdm Noraini ni. Cam malas pun ada. Tanya daus, dia pun terpinga-pinga lagi. Dia tanya aku balik, "pegi tak kelas dia?" Aku pun jawab,"pegi, pegi makan roti arab, nak?" Terus tersenyum lebar muka dia, memang budak dua ekor dalam c3-10-07 ni memang pemalas bab nak pergi kelas. Lol. Masing-masing berjalan malas menuju ruang tamu, yang sorang suruh pergi mandi, lagi sorang suruh yang lagi sorang mandi, yang sorang tu suruh yang lagi sorang yang suruh tadi pergi mandi. Woi, nak pergi kelas ke tak? Alih-alih, tak pergi jugak kelas ni. Keputusan ni dipastikan jugak lepas aku call kader, dia pun betul-betul baru bangun tido, jawab pun mamai-mamai lagi. Haha.

Tiba-tiba, tengah aku sedap layan forum pagi-pagi ni, daus datang meluru kat aku, muka tersengih semacam, macam kena rasuk pun ada, terkinja-kinja terus sergah aku. Lorh, pehal pulak mamat ni. Terjerit-jerit ,"Yes am!!yes!!!hahahaha!!!" Aku pun tanya pesal. Jawapan yang diberi, fuh. What a day. Aku baca emel kat laptop dia. Pergh, kelas agama petang ni pun batal, yang memberi kitorang satu jawapan yang pasti, hari ni ada satu kelas je, kelas Mdm Theresa pukul 11 ni. Yay. Dengan aku sekali terlompat-lompat macam beruk dengan dia.

---

No comments: