January 27, 2009

Mak, Izat Dapat Ikan! Mak, Am Dapat Ain!



owh. what a blackening and darkening holiday.^^, cuti yang sangat seronok.

itu saja.

oh,tidak. ada lagi. masih banyak lagi yang perlu aku coretkan [precisely,taipkan.] di sini.
kali pertama memancing setelah 4 tahun tak berbuat begitu. dan lokasinya,pantai depan rumah aku di tanjung karang,selangor.haha.
seronot woo rumah dekat dengan pantai.

hari2 boleh tanning.

haha.

dan kejutannya,ade hasil.ikan blukang 3 ekor,saiz dari kecik,sedang ke besar.cukup syarat.
pemancingnya? muhammad izzat bin zainal abidin,adik aku yang ketiga. jorannya? oh,hebat.
sebatang kayu,tali pancing diikat mata kail dan umpan sotong. [ la,kenapa muke masam je nih jat? abg amik pic nih. =] da2,senyum2. ]

mak aku kata adik aku ade bakat jadi nelayan.
bagus2,jadi penyambung generasi akan datang.

balik rumah,sume muke cam india sebelah rumah nenek aku. nak putih balik,tunggu lain masa la,ye dik. janji puas memancing,lepak tepi laut,main air,lari2,then selipar hilang.
kesian. takpe,balik rumah,kite lantak ikan 3 ekor tuh. mak buat masak pe ntah.aku tak tau namanya, aku tau cara makannya saja. cubit dan makan. =] esoknya keluar dengan inaz,cam sengal jerk cte inkheart. bagi adik aku tengok pun sume jadi cacing kepanasan sebab boring. dorang masih lagi dengan kegembiraan memancing. haha. aku juga. ^^,

dan sekarang,zurain binti che ayob,ain xtipu am kan?ain serious ke?am xpcaye la. da la kite jauh. macam2 benda boleyh jadi. ain boleh tahan ke dugaan yg dtg nnt?byk sgt. berat lak tuh. silap2 nnt hati ain pun drampas dari am lak t. yang kecewa,am.

apapun,my heart is now with you,dear.

=)

---

4 comments:

fakhruddin said...

Hoho teringin nak memancing tapi
tak pernah ada peluang =(

ko dapat apa? takkan tak dapat pancing apa2 kot? adik ko lagi power huhuhu

anyway nice background! =)

arm said...

haha.
msti r dpt.
dpt air ngn umpan yg da abis kne ratah ngn ikan.

haha

=]

---

fafaz said...

wahhh...
dpt ikan..
wat bbq x?
huhuhu..
btw,
ain?
ain kpunyaanku juga..
muahaha...
(spe ain tuh pown aku xknl..)
:P

arm said...

haha.
ntah.
aku pn xtwu ain tuh sape.

haha

da r jauh gle.

huu

yup2,dpt ikn.
but xbuat bbg pn.
aku xsmpt mrase,kne blik uni109.
ishk2..