November 28, 2010

Was It My Day, Or Your Day?



"Have you dumped everyone you've ever been with? You've never been really the dumpee?"

"Look. I'm dabbled in being a bitch .It's part of the reason I moved here. I was really hoping to just leave it all behind me."



"I really fought for you."

"Maybe I'm not the one you should've been fighting for."



All these. All these phrases are from my favorite movie. Did I mention to you before that my most watched movie is Scott Pilgrim VS The World? Yeah. Yeah. I know. I've told you about this for the 8374th time. I'm sorry.



These few days. I find it really hard to get past through. But still, I made it with full health and alive. Well, maybe not that much alive like I've used to. But that doesn't give you any authority to call me a walking dead, even though I might look like it sometimes. I'm just. I don't know how to put it altogether. By the way, sorry for late reply to those that came by to this blog. And I beg for your forgiveness, me lord, for my lateness in posting new post. You might be asking why, isn't it? See, my internet connection has been suspended, since I didn't settle the bill for two months now. It sucks by the way, so I still have to go to cyber cafes sometimes just to read new blog posts from my friends, reading my emails and spams, and doing my usual lolling around in Facebook. Damn, I really need to find something that can put my mind all back together. Oh, there you are.



"/K/omikz, giving you fresh lulz, everyday."



Why did I find it hard to write in English now? Is it because of my dull expertise in writing, or am I just bad in English. But my SPM got A1 for English. Oh, SPM is for kiddies? Yeah right. Shit, what am I talking about. Ahh, I better start writing in Bahasa then.



OK, lega hati aku bila tulis dalam BM nih. Nak tulis dalam english, bukannya pro sangat pun. Grammar pun entah kemana berteraburnya. Tu la jadinya bila nak mengarang dalam English, tapi takde point yang kukuh. Kalau dalam BM, senang je nak merepek2 or apa pun. Maybe sebab English aku tak strong sangat lagi kot, so nak talk trash pun tak reti lagi. Ah, persetankan English. Sokonglah bahasa ibunda. Err, tapi bahasa rojak ni bukan bahasa ibunda pun. Takpe2, ko tulis dalam blog je am. Still boleh dimaafkan, kot. Kalau ko tulis camni dalam surat rasmi nak mintak biasiswa JPA, jangankan nak dapat, dia nak baca pun belum tentu lagi. Mungkin untuk lulz, tapi lepas tu, ke tong sampah jugak peginya. Baiklah, berbalik kepada motif asal aku tulis post ni. Bangun dari tido pada pagi hari Sabtu ni je, kepala aku da terawang-awang macam orang demam kepialu, serabutnya bukan main tak senonoh betul. Macam-macam benda yang sibuk mengacau ketenteraman manusia sejagat. Alah, sebenarnya benda simple je pun. Tapi disebabkan kepala aku sendiri yang lebih kurang sewelnya macam brader kat Petaling Street yang sibuk tarik orang beli DVD pirate tuh, tak habis-habis nak pikir mendalam sangat, kononnya nak betul-betul amik berat. Yeah, amik berat MY A$$! Haa, kan dah ter-swear. Ish ish. Teruk betul ko ni am. Bro, orang skang da tak main da beli-beli DVD kat Petaling Street or kat pasar malam ni, apatah lagi pasar tani atau pasar terapung. Sekarang ni sume dah maju, sume pakai download, tengok kat laptop je. Kalau kemaruk sangat dengan DVD pun, boleh burn sendiri je kat rumah. Dah tentu free of charge, yang eden kono bayar cumo bil nyo ajo. Haha, betul ke aku merepek nogori ni? Tula, namanya aja dalam IC lahir kat nogori, tapi loghatnya pun still noob lagi. Wow, tak sedar lak aku bila tulis dalam MS Word, blog jadi panjang gila tapi still nampak pendek lagi. Ok, mari merepek banyak-banyak lagi :D



Tabiat aku sekarang, bukak laptop, open winamp, trus sambung playlist semalam. Baru bangun tido nih, skali lagu yang kua, "Sleep Hypnosis by Judy Langton Smith". WTH. Aku baru bangun tido, dia nak suh aku pejamkan mata, amik nafas dalam-dalam, penuh sopan santun dengan adab-adab ketimuran dan barat daya, kira nombor dari nombor 500 sampai 1, sampai lebam, sampai rosak. Aku da puas da tido semalam, even though fikiran serabut tak tentu hala. Am, please. Tolong la stop cakap pasal kepala ko serabut. Aku rasa yang tengah baca post ko ni pun, kalau ada, tengah duk serabut jugak dengan segala macam rupa repekan ko yang membabi buta ni.



Tak sampai 2 saat pun aku dengar Judy Langton Smith tu membebel, trus aku forward, tukar lagu. Terkejut beruk aku kejap, bila keluar lagu Alesana, Annabel. Mana taknya, dari lagu yang senyap sunyi, sleep inducing crap, trus bertukar jadi lagu screamo that can knock the S out of your A. Ha, ni baru penaik semangat nak tempuh hari baru. Ni tidak, lembik je. Pagi-pagi dengar lagu jiwang, apa yang jadi? Otak korang jadi sebu, tepu. Penuh dengan segala macam sampah percintaan fantasi yang karut marut dan entah hape-hape ceritanya. Dengar pulak lagu RnB, hip-hop. Ha, yang ni boleh la kot. Tapi banyak sangat senikatanya. Aku tak minat lagu yang banyak sangat merepek. Kalau aku yang merepek bila bercakap takpela :D Tukar pulak, dengar lagu nasyid, zikir-zikir munajat. Ni yang paling terbaik dari ladang. Hati korang akan rasa tenang, tenteram, bahagia, segalanya lancar dan bak kata orang putih, go with flow. Tapi aku nakkan semangat membara. Nasyid sekarang sume lagu cintan je banyak. Dah macam dengar lagu jiwang dah. Haish. So better aku stick pada pilihan aku sekarang, lagu screamo, hardcore, metal, thrash, dan rock yang memang fungsinya menaikkan hormon testosterone dalam darah aku. Mungkin aku jadi lagi agresif. Tapi tenaga agresif tu selalunya aku gunakan bila buat push ups, lift dumbell, dan sit ups. Tapi sit up sikit jela, pasal tak best meneran bila bukan atas jamban :D So, lagu-lagu bangun tido aku, adalah band-band macam :

[x] Catherine (fav)

[x] Alesana (fav)

[x] As I Lay Dying (fav)

[x] Bullet For My Valentines (fav)

[x] Avenged Sevenfold (fav)

[x] Anamanaguchi (yang ni cepat boring. Sebab 8-bit songs. XD)

[x] BlessTheFall

[x] Dragonforce

[x] Stratovarius

Serta band-band dari Indonesia dan Malaysia sendiri macam :

[x] As Ashes Fall

[x] Kiss The Fallen

[x] Sweet As Revenge

[x] Second Combat

[x] Daarchlea

[x] Vociferation Eternity

Dan macam-macam band lagi yang wujud dengan genre dan kelas yang lebih kurang sama. Sorry, aku tak layan lagu Hujan pepagi. Kalau pagi tu hujan, takpe. Aku suka, pasal nak sambung tido pun selesa. Nak buat apa-apa kerja pun boleh, sebab cuaca sejuk dan nyaman :D



Aku nak crita pasal cuaca yang aku suka pulak, boleh?





"YOUR BF IS ABOUT TO GET F'D IN THE B!!!!!"


 



No comments: