January 2, 2009

Simptom Serangan Penyakit Merapu A

lorh. . .

kembali ke berita utama yang aku tengok semalam,smart betul pakaian pembaca berita di stesen televisyen berkenaan. . tentu mahal harganya. . .namun apakan daya,takkan mampu den nak membelinyo. . .apatah lagi dengan kegawatan ekonomi semasa,disusuli dengan kejadian tanah runtuh hujung tahun lepas yang membawa kepada insiden menyayat hati,tragis,ngeri,sadis,traumatic,mahupun ape saja yang mampu menjadi takrifannya. . .

begitu juga dengan ekonomi aku sendiri. . ekonomi sosial agak merudum. . jatuh dan terkeluar terus daripada graf asal. . aset lemak dan duit juga turut menurun dengan mendadak. . .namun itu tidak menjadi pematah semangat dan keupayaan aku untuk berdiri dan pergi mandi. . .

hai upten,kenapa lah kau terlampau jauh?kan kau tahu,aku takde transpot. . .aku ada kaki dengan selipar saja. . kan bagus kalau kau boleh datang ke sini,posisikan diri kau betul-betul bawah rumah aku,agar senang aku nk jerit pada tokey kau suruh antaq nasi ayam kat bilik aku. .

perut dah menyanyi lagu dangdut 60an,makanan tak juga sampai lagi. . .paket cereal dah sampai 5 bungkus habis aku telan. . .[bersama-bersama plastik pembungkusnya sekali]
namun perut tak juga kenyang-kenyang.. . .pelajaran bagai padang jarak padang tekukur,takde sebarang tumbuhan kejayaan langsung. . yang ada,benih je. . .air ngan baja takde pun,apatah lagi sinaran matahari. . .

maaf,anda dah tersalah siaran. . .

IKLAN INI DITAJA OLEH TEPUNG GANDUM CAP SAUH

2 comments:

heqing said...

although benih xde air,baja dan sinaran matahari...
if it stand strong in this vry bad environment...
at last it'll also cn become a tree tat full of fruits....

be strong, arm....
life is tough...
bt believe in urself...
u cn make it.....
dun 4gt many frens is beside u to support u....
me oso....
^^

-xarmx- said...

haha
thanx heqing. .
lolx,sometimes feels so stupid. .

huhu. .

owh,heqing. .
u noe wat. .
my account bank got 1000 xcess. . .
i dunno where d money come. .

but my dad din topup my account yet. . .
n ptptn also din put d loan yet. .

haha,if d money is truely mistaken money. . .
mwahahahaha
*evil laugh

im gonna use it to buy new laptop!!

haha

---